Sprehajalne poti v Rušah

Športno mesto

Sprehajalne poti

Sprehodi ob vznožju Pohorja in ob Dravi pričarajo čudovito avanturo, kjer se napolnite z energijo ter uživate v naravi.

… se prične na Areški cesti, kjer jo označuje smerokaz in vodi preko Kalvarije do Dobnikovega križa. Tu se odcepi levo na greben Lipuževega vrha in krene do Krečija,  kjer  se spusti do Bezene ali se nadaljuje do kmetije »Gregorc« v Logu.

… se prične na križišču pri marketu v Bistrici ob Dravi. Označena je s smerokazom in vodi ob Mlinščici do Kožuha, kjer prečka potok, ter  naprej po cesti do Lovskega doma na Pečkah.

… se prične v Bistrici ob Dravi in vodi po Vorohovi ulici, nato skozi gozd mimo kmetije Kovačič in Mašat do Prinčevega vrha in Meranovega. Od tu vodi mimo spodnjega in zgornjega Krajnerja do Pečk.

… se prične na Trgu vstaje v Rušah (na mostu čez Rušico). Nadaljuje se  skozi »Linglovo« dvorišče, mimo letnega gledališča, nad ruškimi travniki v smeri zahoda do Vranjekove in Glazerjeve ulice. Povratek v Ruše  je možen po Knifičevi ulici  in Falski cesti.

… poteka neposredno ob Dravi, od izliva Lobnice v Dravo do »Zelenega dola« v Bistrici ob Dravi.

V Rušah se izvaja tradicionalni pohod po Srčni poti, s katerim lahko s hojo ali tekom na prijazen način poskrbimo za svoje telo.

Čebelarska pot poteka iz centra Ruš, kjer lahko mimo Letnega gledališča na odcepu sprehajalne poti Pod goroj nadaljujemo v obeh smereh, saj je pot krožna. Pot lahko nadaljujete po sprehajalni poti Pod goroj do naslednje točke (oddaljena 900 m), kjer se pot po markaciji dvigne na Pohorje v smeri proti domačiji Pliberšek. Mimo Čebelarstva Pliberšek se pot nadaljuje po gozdni cesti, ki vodi na Pohorje, smer Pisker (t. i. Areška cesta). Ob cesti vas pričaka učni čebelnjak, ki je zgrajen v osnovnih merilih čebelnjaka, tipičnega za slovensko čebelarjenje. Ob njem stoji tudi čuvaj gozdov in sladkosnednež, medved. Na čebelnjaku si lahko preberete o zgodovini čebelarjenja na Slovenskem in v Rušah ter spoznate zdravilne učinke medu in izdelkov iz medu, na panjih pa si ogledate fotografije znamenitosti Ruš. Pot se nadaljuje po gozdni poti in zaključi na razcepu obeh sprehajalnih poti, kjer smo našo krožno pot tudi začeli.

Pot se bo nadgrajevala v čebelarsko učno pot, na kateri bodo na posameznih odsekih pokazane različne tehnologije čebelarjenja.

Dodatna ponudba: Opis tehnologij čebelarjenja si ob predhodni najavi lahko ogledate v Društvenem čebelnjaku Čebelarskega društva Ruše, ki se nahaja za Glasbeno šolo (dislocirana enota Konservatorija za glasbo in balet Maribor), kjer dobite tudi zanimive informacije o zgodovini čebelarjenja v Rušah.

Posebnost čebelarske poti je, da povezuje kar tri čebelnjake – društveni čebelnjak čebelarskega društva Ruše, čebelnjak Čebelarstva Andrej Pliberšek ter mini učni čebelnjak ob povezovalni poti na Areh.

Trajanje: 45 minut
Zahtevnost: primerno za družine

V sodelovanju z LAS Drava je Občina Ruše revitalizirala 6 skulptur ter uredila učno pot. Rušanom in ostalim obiskovalcem našega kraja želimo predstaviti to lepo, a pozabljeno kulturno dediščino. Želimo, da se skulpture kiparskih umetnikov zopet vidijo, sporočajo in postanejo prepoznavne.

Vabljeni, da se sprehodite po učni poti okoli novejših kulturnih spomenikov v Rušah.

Preberite več o učni poti Forma viva v razdelku KULTURA.